Advisor, Workforce Management (WFM)

March 11 2025
Categories Bank, Insurance, Financial services,
Remote
Quebec, QC | Montreal, QC | Laval, QC | Saint-Hyacinthe, QC • Full time

Our employees are at the heart of everything we do. Together, we help people, businesses, and society prosper in good times and be resilient in bad times.


Our employee promise represents Intact's commitment to you in exchange for living our Values, striving to do your best work, being open to change and investing in your career. In return, we promise to provide support, opportunities and performance-led financial rewards at a workplace where you can shape the future, win as a team and grow with us.

About the role

Nous cherchons un Conseiller, Planification des effectifs, pour notre équipe grandissante!

Notre objectif principal est axé sur la surperformance et la croissance de nos agences et partenaires externes avec lesquels nous cultivons et nourrissons de solides liens d'affaires au travers la planification des effectifs de leur centre d'appels ventes et service.

Ce que vous accomplirez chez nous :

  • Recueillir, analyser, modéliser et interpréter les données de différentes sources afin de fournir des recommandations en matière de planification des effectifs.
  • Adapter et utiliser des modèles et outils prévisionnels.
  • Produire des analyses structurées et des rapports de performance pertinents selon les secteurs d'affaires et les adapter aux intervenants à qui ils s'adressent.
  • Soutenir les secteurs d'affaires relativement au processus budgétaire.
  • Participer aux initiatives d'amélioration des systèmes et des processus.
  • Veiller à ce que le cadre de planification des effectifs concorde avec la stratégie de l'organisation.
  • Gérer et créer des plans de capacités pour différents partenaires.
  • Planifier des scénarios hypothétiques et en effectuer l'analyse pour déterminer les retombées et l'incidence d'initiatives particulières .
  • Offrir son expertise en planification aux différents groupes impliqués.
  • Communiquer avec les membres du personnel et l'équipe de gestion afin de fournir des recommandations aux intervenants appropriés, à la lumière des analyses effectuées .


Ce que vous mettrez à profit :

  • Minimum de trois années d'expérience en gestion de projets.
  • Minimum de trois années d'expérience en gestion des effectifs.
  • Capable d'influencer divers groupes d'intervenants et de convertir la stratégie en action
  • Leadership actif aux changements
  • Excellentes compétences en gestion de projets et en communication
  • Facilité à la résolution de problèmes et à la prise de décisions
  • Penseur stratégique et n'a pas peur de remettre en question le statu quo.
  • Solides compétences analytiques et souci du détail
  • Habileté à synthétiser, partager l'information et communication avec impact
  • Esprit d'initiative et capable de travailler de façon autonome avec un minimum de supervision
  • Expertise avec Excel & Connaissance du logiciel Nice-WFM ou équivalent
  • Bilinguisme (français / anglais) - Nécessité d'interagir sur une base régulière avec des collègues partout au pays.
  • Aucune expérience de travail au Canada requise, mais nécessité d'avoir l'autorisation de travailler au Canada.

#LI-Hybrid

What we offer

Our hybrid work model provides the balance between working from home and enjoying meaningful in-person interactions.

Working here means you'll be empowered to be and do your best every day. Here is some of what you can expect as a permanent member of our team:

  • A financial rewards program that recognizes your success

  • An industry leading Employee Share Purchase Plan; we match 50% of net shares purchased

  • An extensive flex pension and benefits package, with access to virtual healthcare

  • Flexible work arrangements

  • Possibility to purchase up to 5 extra days off per year

  • An annual wellness account that promotes an active and healthy lifestyle

  • Access to tools and resources to support physical and mental health, embracing change and connecting with colleagues

  • A dynamic workplace learning ecosystem complete with learning journeys, interactive online content, and inspiring programs

  • Inclusive employee-led networks to educate, inspire, amplify voices, build relationships and provide development opportunities

  • Inspiring leaders and colleagues who will lift you up and help you grow

  • A Community Impact program, because what you care about is a part of what makes you different. And how you contribute to your community should be just as unique.

We are an equal opportunity employer


At Intact, our Value of respect is founded on seeing diversity as a strength. We strive to create an accessible workplace where employees feel valued, included and encouraged to share their unique perspectives.


We encourage applications from individuals who are members of equity-deserving groups, including but not limited to women, Indigenous peoples, persons with disabilities, Black people, and members of the 2SLGBTQI+ community.


As part of Intact's commitment to reconciliation, we acknowledge that we work, meet and travel across the land currently called Canada, originally inhabited by First Nations, Metis and Inuit people. This history extends through many centuries and continues to evolve today.


We have policies to ensure equal access and participation for people with disabilities, including providing workplace adjustments (accommodations). A copy of applicable policies is available on request.


If we can provide a specific adjustment to make the recruitment process more accessible for you, please let us know when we reach out about a job opportunity. We'll work with you to meet your needs.


Learn more about our recruitment process and your candidate journey here.


If you are an employee of Intact or belairdirect, please apply for this role on Internal Career Site.

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