Représentant(e) service à la clientèle, Indemnisation

February 3 2025
Categories Bank, Insurance, Financial services
Remote
Quebec, QC | Montreal, QC | Laval, QC | Saint-Hyacinthe, QC • Full time

Our employees are at the heart of everything we do. Together, we help people, businesses, and society prosper in good times and be resilient in bad times.


Our employee promise represents Intact's commitment to you in exchange for living our Values, striving to do your best work, being open to change and investing in your career. In return, we promise to provide support, opportunities and performance-led financial rewards at a workplace where you can shape the future, win as a team and grow with us.

About the role

Job Description

Nous sommes à la recherche d'un.e représentant.e du service à la clientèle, Indemnisation pour se joindre à notre équipe en pleine croissance!

Ce que vous ferez ici :

  • Être un expert.e en la matière de nos politiques, produits, services et initiatives.
  • Répondre aux demandes de renseignements et aux nouveaux appels de réclamations, dans une file d'attente entrante, tout en appliquant vos connaissances, et vos compétences en résolution de problèmes afin de prendre des décisions rapidement pour faire avancer les demandes.
  • Documenter les dossiers avec précision et clarté pour refléter les conversations et les mesures prises dans le cadre des réclamations.
  • Avoir la volonté d'entamer des conversations difficiles avec empathie et clarté au sujet des politiques, des couvertures d'assurance ou des défis opérationnels.
  • S'assurer de respectés les indicateurs du centre d'appels tout en prenant un volume élevé d'appels quotidiens entrants.
  • Fournir un service à la clientèle de qualité, maintenir des temps d'attente peu élevé tout en documentant les dossiers avec précision et clarté.
  • Exécuter plusieurs tâches en s'alignant sur les priorités changeantes et les échéances prioritaires.
  • Notre environnement évolue rapidement et pourrait requérir que vous accomplissiez d'autres tâches de façon ponctuelle.

Ce que vous apportez :

  • Il est essentiel de vivre les valeurs d'Intact : L'intégrité, Le respect, L'engagement envers le client, L'excellence et La générosité avec les clients, nos pairs et les fournisseurs.
  • Une expérience du service à la clientèle et de la vente, de préférence.
  • Une expérience en assurance est considérée comme un atout.
  • Il est essentiel d'être motivé, ingénieux et résilient pour surmonter diverses situations.
  • Compétences organisationnelles supérieures, orientation vers les résultats et agilité pour naviguer dans un environnement où vous devez réfléchir rapidement.
  • Excellentes aptitudes d'écoute et de communication avec la capacité de favoriser de solides relations de travail.
  • Doit avoir la flexibilité de travailler 35 heures par semaine pendant nos heures d'ouverture : du lundi au vendredi de 10h00 à 18h00, et les jours fériés.
  • Aucune expérience de travail au Canada n'est requise, mais doit être admissible à travailler au Canada.
  • Bilingue (français et anglais): Vous êtes en mesure d'interagir autant avec notre clientèle francophone qu'anglophone au quotidien / anglais intermédiaire. Nécessité de traiter des dossiers de réclamations d'une clientèle anglophone sur une base régulière

Ce rôle est admissible à une prime de recommandation. #mesRéférences1000

#LI-Claims

#LI-Hybrid

What we offer

Our hybrid work model provides the balance between working from home and enjoying meaningful in-person interactions.

Working here means you'll be empowered to be and do your best every day. Here is some of what you can expect as a permanent member of our team:

  • A financial rewards program that recognizes your success

  • An industry leading Employee Share Purchase Plan; we match 50% of net shares purchased

  • An extensive flex pension and benefits package, with access to virtual healthcare

  • Flexible work arrangements

  • Possibility to purchase up to 5 extra days off per year

  • An annual wellness account that promotes an active and healthy lifestyle

  • Access to tools and resources to support physical and mental health, embracing change and connecting with colleagues

  • A dynamic workplace learning ecosystem complete with learning journeys, interactive online content, and inspiring programs

  • Inclusive employee-led networks to educate, inspire, amplify voices, build relationships and provide development opportunities

  • Inspiring leaders and colleagues who will lift you up and help you grow

  • A Community Impact program, because what you care about is a part of what makes you different. And how you contribute to your community should be just as unique.

We are an equal opportunity employer


At Intact, our Value of respect is founded on seeing diversity as a strength. We strive to create an accessible workplace where employees feel valued, included and encouraged to share their unique perspectives.


We encourage applications from individuals who are members of equity-deserving groups, including but not limited to women, Indigenous peoples, persons with disabilities, Black people, and members of the 2SLGBTQI+ community.


As part of Intact's commitment to reconciliation, we acknowledge that we work, meet and travel across the land currently called Canada, originally inhabited by First Nations, Metis and Inuit people. This history extends through many centuries and continues to evolve today.


We have policies to ensure equal access and participation for people with disabilities, including providing workplace adjustments (accommodations). A copy of applicable policies is available on request.


If we can provide a specific adjustment to make the recruitment process more accessible for you, please let us know when we reach out about a job opportunity. We'll work with you to meet your needs.


Learn more about our recruitment process and your candidate journey here.


If you are an employee of Intact or belairdirect, please apply for this role on Internal Career Site.

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